1. Organizatorem Konkursu jest Muzeum 
                  Archeologiczne w Poznaniu oraz Fundacja PATRIMONIUM.
                  
2. Konkurs jest organizowany dla uczniów gimnazjów, szkół 
                  ponadgimnazjalnych i zawodowych (z wyłączeniem szkół i studiów 
                  policealnych) w ramach 2 grup wiekowych: grupa gimnazjalna obejmująca 
                  uczniów gimnazjów i grupa ponadgimnazjalana obejmująca uczniów 
                  szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych.
                  
3. Nad przebiegiem konkursu czuwa Komisja Konkursu w 
                  skład, której wchodzą:
                  
prof. dr hab. Hanna Kóčka-Krenz - Dyrektor 
                  Instytutu Prahistorii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu 
                  
                  
prof dr hab. Michał Kobusiewicz - Kierownik 
                  Instytutu Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk, Oddział 
                  w Poznaniu
                  
prof. dr hab. Tadeusz Makiewicz - Prezes Stowarzyszenia 
                  Naukowego Archeologów Polskich
                  
dr Marek Chłodnicki - Dyrektor Muzeum Archeologicznego 
                  w Poznaniu
                  
dr Michał Brzostowicz - Kierownik Działu Archeologii 
                  Wielkopolski Muzeum Archeologicznego w Poznaniu
                  
dr Agnieszka Mączyńska - Kierownik Działu Wystaw 
                  i Edukacji Muzeum Archeologicznego w Poznaniu
                  
dr Małgorzata Winiarska-Kabacińska - Kierownik 
                  Działu Archeologii Powszechnej Muzeum Archeologicznego w Poznaniu
                  
dr Jacek Kabaciński - Prezes Poznańskiego Towarzystwa 
                  Prehistorycznego
                  
mgr Marek Bańczyk - Prezes Fundacji PATRIMONIUM
                  
Mec. Rafał Adamczyk - Radca prawny Muzeum Archeologicznego 
                  w Poznaniu
                  
4. Konkurs składa się z eliminacji oraz 5 etapów. 
                  Eliminacje odbędą 30 listopada 2005 r. w formie testu sprawdzającego 
                  ogólną wiedzę z archeologii Polski oraz archeologii jako nauki, 
                  jej metod badawczych, podstawowych zagadnień związanych z historią 
                  archeologii. Ich celem jest wyłonienie 100 uczestników o największej 
                  liczbie punktów, którzy przejdą do kolejnych 5 etapów, odbywających 
                  się raz w miesiącu od stycznia 2006 roku do maja 2006 roku w 
                  Muzeum Archeologicznym w Poznaniu przy ul. Wodnej 27. Każdy 
                  z 5 etapów ma określony temat, dotyczący jednego okresu chronologicznego: 
                  
                  Eliminacje - 
30 listopada 2005 r.
                  ARCHEOLOGIA POLSKI, HISTORIA ARCHEOLOGII, ARCHEOLOGIA 
                  JAKO NAUKA, METODY BADAWCZE ARCHEOLOGII
                  I etap - 
12 stycznia 2006 r. 
                  STARSZA I ŚRODKOWA EPOKA KAMIENIA (PALEOLIT, MEZOLIT), 
                  ANTROPOGENEZA
                  II etap - 
9 luty 2006 r.
                  MŁODSZA EPOKA KAMIENIA - NEOLIT
                  III etap - 
16 marzec 2006 r.
                  EPOKA BRĄZU 
                  IV etap - 
27 kwiecień 2006 r.
                  EPOKA ŻELAZA
                  V etap - 
19 maj 2006 r.
                  ŚREDNIOWIECZE I OKRES NOWOWŻYTNY
                  5. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. 
                  Szkoła zainteresowana Konkursem informuje uczniów o możliwości 
                  udziału oraz przekazuje formularze zgłoszeniowe zainteresowanym 
                  uczniom. W terminie do 10 listopada 2005 roku (liczy się data 
                  stempla pocztowego) szkoła przesyła formularze zgłoszeniowe 
                  uczniów na adres 
Muzeum Archeologicznego w Poznaniu ul. Wodna 
                  27, 61-781 Poznań z dopiskiem 
KONKURS ARCHEOLOGICZNY. 
                  
                  
6. Wszyscy uczestnicy, których zgłoszenia zostaną 
                  przyjęte przez Komisję Konkursową mają prawo udziału w eliminacjach.
                  
7. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest podpisanie 
                  na formularzu, o którym mowa w pkt. 6 regulaminu, przez rodziców 
                  zgody na przetwarzanie danych osobowych ucznia w celu umieszczenia 
                  ich w zbiorze danych i wykorzystania do celów promocyjno-edukacyjnych, 
                  w szczególności publikowania na stronie internetowej Muzeum 
                  oraz publikowania przez Patronów Medialnych Konkursu.
                  
8. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz 
                  podpisanie zgody na udział jest traktowane jako akceptacja warunków 
                  konkursu zawartych w regulaminie. 
                  
9. Konkurs polega na wypełnieniu testu, który 
                  składa się z 30 zróżnicowanych zadań dotyczących tematu danego 
                  etapu.
                  
10. Pytania zostaną przygotowane w oparciu 
                  o listę lektur dołączoną do regulaminu Konkursu. Zostaną przygotowane 
                  dwa odrębne testy dla obu grup wiekowych. 
                  
11. Na wypełnienie testu przeznacza się 45 
                  minut w eliminacjach oraz 45 minut dla każdego kolejnego etapu 
                  konkursu.
                  
12. Pierwszych 100 osób (50 osób w grupie gimnazjalnej 
                  i 50 osób w grupie ponadgimnazjalnej), które zdobędą największa 
                  ilość punktów w eliminacjach zostanie dopuszczone do kolejnych 
                  5 etapów Konkursu.
                  
13. Każdy z uczestników zakwalifikowanych na 
                  miejscu od 1 do 50 w grupie ponadgimnazjalnej i od 1 do 50 w 
                  grupie gimnazjalnej w rankingu po ogłoszeniu wyników w eliminacjach 
                  ma prawo udziału w kolejnych 5 etapach Konkursu. 
                  
14. Konkurs odbywa się w warunkach kontrolowanej 
                  samodzielności.
                  
15. Komisja przeprowadzająca konkurs może zdyskwalifikować 
                  uczestnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej odpowiedzi.
                  
16. Komisja ocenia przyznając każdej poprawnej 
                  odpowiedzi odpowiednią ilość punktów.
                  
17. Po sprawdzeniu prac i ustaleniu liczby 
                  punktów zdobytych przez poszczególnych uczestników, złożeniu 
                  podpisów przez sprawdzających, Komisja sporządza protokół oraz 
                  zamieszcza wyniki na stronie internetowej Muzeum Archeologicznego 
                  w Poznaniu oraz Fundacji PATRIMONIUM. 
Wyniki nie będą wysyłane 
                  do szkół uczestników. 
                  
18. Punktacja z poszczególnych etapów ulega 
                  sumowaniu i stanowi podstawę kwalifikacji uczniów.
                  
19. Zwycięzcą konkursu jest uczeń, który zdobył 
                  największą ilość punktów w swojej grupie wiekowej podczas wszystkich 
                  etapów konkursu. 
                  
20. W przypadku równej liczby punktów u większej 
                  liczby zawodników Komisja Konkursu przeprowadza eliminacje ustne 
                  na podstawie przygotowanych przez nią pytań, obejmujących tematycznie 
                  całość konkursu.
                  
21. W ciągu 15 dni od zakończenia ostatniego 
                  etapu Konkursu Komisja zamieszcza wyniki końcowe na stronie 
                  internetowej Muzeum Archeologicznego w Poznaniu oraz Fundacji 
                  PATRIMONIUM oraz wysyła zaproszenie na oficjalne ogłoszenie 
                  wyników i wręczenie nagród zwycięzcom.
                  
22. Nagrodą główną za zajęcie I miejsca dla 
                  obu grup wiekowych jest udział w wykopaliskach archeologicznych, 
                  tygodniowy staż w Muzeum Archeologicznym oraz notebook dla zwycięzcy 
                  w grupie ponadgimnazjalnej i aparat cyfrowy dla zwycięzcy w 
                  grupie gimnazjalnej. Za zajęcie II i III miejsca w obu grupach 
                  wiekowych zostaną przyznane nagrody książkowe, programy komputerowe.
                  
23. Od decyzji Komisji Konkursu przysługuje 
                  pisemne odwołanie w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników 
                  drogą pocztową (liczy się data stempla pocztowego) lub mailową 
                  (liczy się data wysłania e-maila).
                  
24. Komisja Konkursowa ma prawo zmiany niniejszych 
                  wytycznych w czasie Konkursu. Informacja o zmianie regulaminu 
                  musi zostać opublikowana na stronie internetowej muzeum przed 
                  rozpoczęciem kolejnego etapu Konkursu.
                  
25. Komitet Konkursu wydaje uczestnikom oraz 
                  nauczycielom przygotowującym uczniów zaświadczenia o udziale 
                  w Konkursie 
na ich życzenie.
                  
Regulamin w formie pliku do pobrania 
                  (format MS Word)