1. Organizatorem Konkursu Egiptologicznego jest Muzeum Archeologiczne w Poznaniu oraz Fundacja PATRIMONIUM.
  
			2. Konkurs jest organizowany pod patronatem Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Wydziału Oświaty Urzędu Miasta w Poznaniu.
  
			3. Konkurs Egiptologiczny jest organizowana dla uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych (z wyłączeniem szkół i studiów policealnych).
  
                4. Nad przebiegiem konkursu czuwa Komisja Konkursu, w skład 
                której wchodzą: 
                 prof. dr hab. Michał Kobusiewicz - kierownik Poznańskiego 
                Oddziału Instytutu Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk, 
                przewodniczący Rady Muzeum Archeologicznego w Poznaniu - przewodniczący 
                Komisji  
				dr Marek Chłodnicki - dyrektor Muzeum Archeologiczne w Poznaniu 
dr Andrzej Ćwiek - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu 
mgr Marek Lemiesz - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu 
dr Agnieszka Mączyńska - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu 
mgr Marek Bańczyk - prezes Fundacja PATRIMONIUM 
mgr Rafał Adamczyk - Fundacja PATRIMONIUM
  
                5. Konkurs składa się z 7 etapów i odbywa się raz w miesiącu od 
                listopada 2004 roku do maja 2005 roku w Muzeum Archeologicznym 
                w Poznaniu przy ul. Wodnej 27. Każdy etap ma określony temat, 
                dotyczący jednego aspektu kultury starożytnego Egiptu:
  
				I etap - 10 listopad 2004 r.  
HISTORIA STAROŻYTNEGO EGIPTU - Okres Predynastyczny 
  
II etap - 8 grudzień 2004  
HISTORIA STAROŻYTNEGO EGIPTU - Okres Dynastyczny
  
III etap - 12 styczeń 2005  
JĘZYK I PISMO ORAZ PIŚMIENNICTWO I LITERATURA
   
IV etap - 16 luty 2005  
RELIGIA I MUMIFIKACJA 
  
V etap - 16 marzec 2005 
SZTUKA I ARCHITEKTURA
  
VI etap - 20 kwiecień 2005  
TUTANCHAMON I JEGO GROBOWIEC
  
VII etap - 18 maj 2005  
SPOŁECZEŃSTWO, ŻYCIE CODZIENNE
  
                6. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. Szkoła zainteresowana 
                Konkursem informuje uczniów o możliwości udziału oraz przekazuje 
                formularze zgłoszeniowe zainteresowanym uczniom. W terminie do 
                29 października 2004 roku (liczy się data stempla pocztowego) 
                szkoła przesyła formularze zgłoszeniowe uczniów na adres Muzeum 
                Archeologicznego w Poznaniu ul. Wodna 27, 61-781 Poznań z 
                dopiskiem KONKURS EGIPTOLOGICZNY.
  
                7. Konkursy polegają na wypełnieniu testu, który się składa 
                się z kilkudziesięciu zróżnicowanych zadań dotyczących tematu 
                danego etapu.
  
				8. Pytania zostaną przygotowane w oparciu o listę lektur dołączoną do regulaminu Konkursu.
  
				9. Na wypełnienie testu przeznacza się 90 minut.
  
				10. Zawody odbywają się w warunkach kontrolowanej samodzielności.
  
				11. Komisja przeprowadzająca zawody może zdyskwalifikować zawodnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej odpowiedzi.
  
				12. Komisja ocenia przyznając każdej poprawnej odpowiedzi odpowiednią ilość punktów.
  
	13. Odpowiedzi na pytania są zgodne z lekturami z listy.
  
                14. Po sprawdzeniu prac i ustaleniu liczby punktów zdobytych przez 
                poszczególnych zawodników, złożeniu podpisów przez sprawdzających, 
                Komisja sporządza protokół i przesyła wyniki z poszczególnych 
                etapów do szkół biorących udział w Konkursie. Wyniki z poszczególnych 
                etapów zostaną również zamieszczone na stronie internetowej Muzeum 
                Archeologicznego w Poznaniu oraz Fundacji PATRIMONIUM.
  
				15. Każdy uczestnik ma prawo udziału we wszystkich etapach konkursu.
  
				16. Punktacja z poszczególnych etapów ulega sumowaniu i stanowi podstawę kwalifikacji uczniów.
  
				17. Zwycięzcą konkursu jest uczeń, który zdobył największą ilość punktów podczas wszystkich etapów konkursu.
  
                18. W przypadku równej liczby punktów u większej liczby 
                zawodników Komisja Konkursu przeprowadza eliminacje ustne na podstawie 
                przygotowanych przez nią pytań, obejmujących tematycznie całość 
                konkursu.
  
                19. W ciągu 10 dni od zakończenia ostatniego etapu Konkursu Komisja 
                wysyła do szkół protokół wraz z wynikami końcowymi uczniów oraz 
                zaproszenie na oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród 
                zwycięzcom. Wyniki końcowe zostaną również zamieszczone na stronie 
                internetowej Muzeum Archeologicznego w Poznaniu oraz Fundacji 
                PATRIMONIUM.
  
                20. Nagrodą główną za zajęcie I miejsca jest wycieczka do Egiptu 
                dla 2 osób. Za zajęcie II i III miejsca zostaną przyznane nagrody 
                rzeczowe (m.in. książki, albumy, programy komputerowe) związane 
                tematycznie ze starożytnym Egiptem. 
  
                21. Od decyzji Komisji Konkursu przysługuje pisemne odwołanie 
                w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników drogą pocztową (liczy 
                się data stempla pocztowego) lub mailową (liczy się data wysłania 
                e-maila).
  
                22. Komitet Główny ma prawo zmiany niniejszych wytycznych 
                w czasie Konkursu. Powiadamia wtedy szkoły biorące udział w Konkursie 
                przed rozpoczęciem kolejnego etapu Konkursu.
  
				23. Komitet Konkursu wydaje uczestnikom zaświadczenia o udziale w Konkursie na życzenie ucznia. 		      
             |