1. Organizatorem Konkursu Egiptologicznego jest Muzeum Archeologiczne w Poznaniu oraz Fundacja PATRIMONIUM.
2. Konkurs jest organizowany pod patronatem Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Wydziału Oświaty Urzędu Miasta w Poznaniu.
3. Konkurs Egiptologiczny jest organizowana dla uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych (z wyłączeniem szkół i studiów policealnych).
4. Nad przebiegiem konkursu czuwa Komisja Konkursu, w skład
której wchodzą:
prof. dr hab. Michał Kobusiewicz - kierownik Poznańskiego
Oddziału Instytutu Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk,
przewodniczący Rady Muzeum Archeologicznego w Poznaniu - przewodniczący
Komisji
dr Marek Chłodnicki - dyrektor Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
dr Andrzej Ćwiek - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
mgr Marek Lemiesz - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
dr Agnieszka Mączyńska - Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
mgr Marek Bańczyk - prezes Fundacja PATRIMONIUM
mgr Rafał Adamczyk - Fundacja PATRIMONIUM
5. Konkurs składa się z 7 etapów i odbywa się raz w miesiącu od
listopada 2004 roku do maja 2005 roku w Muzeum Archeologicznym
w Poznaniu przy ul. Wodnej 27. Każdy etap ma określony temat,
dotyczący jednego aspektu kultury starożytnego Egiptu:
I etap - 10 listopad 2004 r.
HISTORIA STAROŻYTNEGO EGIPTU - Okres Predynastyczny
II etap - 8 grudzień 2004
HISTORIA STAROŻYTNEGO EGIPTU - Okres Dynastyczny
III etap - 12 styczeń 2005
JĘZYK I PISMO ORAZ PIŚMIENNICTWO I LITERATURA
IV etap - 16 luty 2005
RELIGIA I MUMIFIKACJA
V etap - 16 marzec 2005
SZTUKA I ARCHITEKTURA
VI etap - 20 kwiecień 2005
TUTANCHAMON I JEGO GROBOWIEC
VII etap - 18 maj 2005
SPOŁECZEŃSTWO, ŻYCIE CODZIENNE
6. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. Szkoła zainteresowana
Konkursem informuje uczniów o możliwości udziału oraz przekazuje
formularze zgłoszeniowe zainteresowanym uczniom. W terminie do
29 października 2004 roku (liczy się data stempla pocztowego)
szkoła przesyła formularze zgłoszeniowe uczniów na adres Muzeum
Archeologicznego w Poznaniu ul. Wodna 27, 61-781 Poznań z
dopiskiem KONKURS EGIPTOLOGICZNY.
7. Konkursy polegają na wypełnieniu testu, który się składa
się z kilkudziesięciu zróżnicowanych zadań dotyczących tematu
danego etapu.
8. Pytania zostaną przygotowane w oparciu o listę lektur dołączoną do regulaminu Konkursu.
9. Na wypełnienie testu przeznacza się 90 minut.
10. Zawody odbywają się w warunkach kontrolowanej samodzielności.
11. Komisja przeprowadzająca zawody może zdyskwalifikować zawodnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej odpowiedzi.
12. Komisja ocenia przyznając każdej poprawnej odpowiedzi odpowiednią ilość punktów.
13. Odpowiedzi na pytania są zgodne z lekturami z listy.
14. Po sprawdzeniu prac i ustaleniu liczby punktów zdobytych przez
poszczególnych zawodników, złożeniu podpisów przez sprawdzających,
Komisja sporządza protokół i przesyła wyniki z poszczególnych
etapów do szkół biorących udział w Konkursie. Wyniki z poszczególnych
etapów zostaną również zamieszczone na stronie internetowej Muzeum
Archeologicznego w Poznaniu oraz Fundacji PATRIMONIUM.
15. Każdy uczestnik ma prawo udziału we wszystkich etapach konkursu.
16. Punktacja z poszczególnych etapów ulega sumowaniu i stanowi podstawę kwalifikacji uczniów.
17. Zwycięzcą konkursu jest uczeń, który zdobył największą ilość punktów podczas wszystkich etapów konkursu.
18. W przypadku równej liczby punktów u większej liczby
zawodników Komisja Konkursu przeprowadza eliminacje ustne na podstawie
przygotowanych przez nią pytań, obejmujących tematycznie całość
konkursu.
19. W ciągu 10 dni od zakończenia ostatniego etapu Konkursu Komisja
wysyła do szkół protokół wraz z wynikami końcowymi uczniów oraz
zaproszenie na oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
zwycięzcom. Wyniki końcowe zostaną również zamieszczone na stronie
internetowej Muzeum Archeologicznego w Poznaniu oraz Fundacji
PATRIMONIUM.
20. Nagrodą główną za zajęcie I miejsca jest wycieczka do Egiptu
dla 2 osób. Za zajęcie II i III miejsca zostaną przyznane nagrody
rzeczowe (m.in. książki, albumy, programy komputerowe) związane
tematycznie ze starożytnym Egiptem.
21. Od decyzji Komisji Konkursu przysługuje pisemne odwołanie
w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników drogą pocztową (liczy
się data stempla pocztowego) lub mailową (liczy się data wysłania
e-maila).
22. Komitet Główny ma prawo zmiany niniejszych wytycznych
w czasie Konkursu. Powiadamia wtedy szkoły biorące udział w Konkursie
przed rozpoczęciem kolejnego etapu Konkursu.
23. Komitet Konkursu wydaje uczestnikom zaświadczenia o udziale w Konkursie na życzenie ucznia.
|