1. Organizatorem głównym Konkursu jest Muzeum Archeologiczne
w Poznaniu. Współorganizatorami są Poznańskie Towarzystwo Prehistoryczne
oraz Fundacja Patrimonium.
2. Konkurs jest organizowany dla uczniów szkół
podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i zawodowych
(z wyłączeniem szkół i studiów policealnych).
3. Nad przebiegiem konkursu czuwa Komisja Konkursu
w skład, której wchodzą:
dr Michał Brzostowicz - Przewodniczący Komisji
dr Maciej Przybył
mgr Agnieszka Stempin
mgr Kateriny Zisopulu-Bleja
dr Jacek Kabaciński - Prezes Poznańskiego Towarzystwa
Prehistorycznego
mgr Marek Bańczyk - Prezes Fundacji PATRIMONIUM
4. Konkurs składa się z 1 etapu w formie testu
organizowanego w dwóch grupach wiekowych sprawdzającego ogólną
wiedzę na temat dziejów Wielkopolski w średniowieczu, który odbędzie
się dnia 7.05 2008 roku o godzinie 13.00 w Muzeum Archeologicznym
w Poznaniu przy ul. Wodnej 27.
5. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. Szkoła
zainteresowana Konkursem informuje uczniów o możliwości udziału
oraz przekazuje formularze zgłoszeniowe zainteresowanym uczniom.
W terminie do dnia 30.04.2008 roku (liczy się data stempla pocztowego)
szkoła przesyła formularze zgłoszeniowe uczniów na adres Muzeum
Archeologicznego w Poznaniu ul. Wodna 27, 61-781 Poznań z dopiskiem KONKURS
ARCHEOLOGICZNY.
6. Wszyscy uczestnicy, których zgłoszenia zostaną przyjęte
przez Komisję Konkursową mają prawo udziału w Konkursie.
7. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest podpisanie na
formularzu, o którym mowa w pkt. 5 regulaminu, przez rodziców
zgody na przetwarzanie danych osobowych ucznia w celu umieszczenia
ich w zbiorze danych i wykorzystania do celów promocyjno-edukacyjnych,
w szczególności publikowania na stronie internetowej Muzeum oraz
publikowania przez Patronów Medialnych Konkursu.
8. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz podpisanie
zgody na udział jest traktowane jako akceptacja warunków konkursu
zawartych w regulaminie.
9. Konkurs polega na wypełnieniu testu, który składa
się z 30 zróżnicowanych zadań dotyczących dziejów Wielkopolski
w średniowieczu w dwóch grupach wiekowych: dla uczniów szkół
podstawowych oraz dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Dla każdej z grup zostanie przygotowany inny zestaw pytań.
10. Pytania zostaną przygotowane w oparciu o listę lektur
dołączoną do regulaminu Konkursu.
11. Na wypełnienie testu przeznacza się 60 minut.
12. Konkurs odbywa się w warunkach kontrolowanej samodzielności.
13. Komisja przeprowadzająca konkurs może zdyskwalifikować
uczestnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej odpowiedzi.
14. Komisja ocenia przyznając każdej poprawnej
odpowiedzi odpowiednią ilość punktów.
15. Po sprawdzeniu prac i ustaleniu liczby punktów
zdobytych przez poszczególnych uczestników, złożeniu podpisów
przez sprawdzających, Komisja sporządza protokół oraz zamieszcza
wyniki na stronie internetowej Muzeum Archeologicznego w Poznaniu.
Wyniki nie będą wysyłane do szkół uczestników.
16. Zwycięzcą konkursu jest uczeń, który zdobył największą
ilość punktów w każdej grupie wiekowej.
17. W przypadku równej liczby punktów u większej
liczby zawodników Komisja Konkursu przeprowadza eliminacje ustne
na podstawie przygotowanych przez nią pytań, obejmujących zagadnienia
konkursowe.
18. W ciągu 15 dni od zakończenia Konkursu Komisja
zamieszcza wyniki końcowe na stronie internetowej Muzeum Archeologicznego
w Poznaniu oraz wysyła zaproszenie na oficjalne ogłoszenie wyników
i wręczenie nagród zwycięzcom.
19. Nagrodą główną za zajęcie I miejsca w grupie szkół
podstawowych jest odtwarzacz mp3 oraz wydawnictwa edukacyjne,
a w grupie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych aparat cyfrowy
oraz tygodniowy staż w Muzeum Archeologicznym dla zwycięzcy.
Dla klas laureatów obu grup nagrodą będzie bezpłatny bilet wstępu
na wszystkie wystawy Muzeum Archeologicznego w roku szkolnym
2008/2009. Za zajęcie II i III miejsca zostaną przyznane nagrody
w postaci wydawnictw książkowych i multimedialnych. Fundatorami
nagród są Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, Poznańskie Towarzystwo
Prehistoryczne oraz Fundacja Patrimonium.
20. Od decyzji Komisji Konkursu przysługuje pisemne
odwołanie w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników drogą pocztową
(liczy się data stempla pocztowego) lub mailową (liczy się data
wysłania e-maila).
21. Komisja Konkursowa ma prawo zmiany niniejszych
wytycznych w czasie Konkursu. Informacja o zmianie regulaminu
musi zostać opublikowana na stronie internetowej Muzeum przed
rozpoczęciem Konkursu.
22. Komitet
Konkursu wydaje uczestnikom oraz nauczycielom przygotowującym uczniów
zaświadczenia o udziale w Konkursie na ich życzenie.